Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jan Valerián Jirsík a jeho přínos do výchovy a vzdělávání v Českých Budějovicích
KAMENOVÁ, Soňa
Tato diplomová práce se zabývá tématem výchovy a vzdělávání v Českých Budějovicích v čase Jana Valeriána Jirsíka a jeho přínosem v této oblasti. Cílem práce je zmapování situace ve školství v Českých Budějovicích v době, kdy byl biskupem českobudějovické diecéze Jan Valerián Jirsík a nalezení jeho myšlenek a názorů na výchovu a vzdělávání. Do práce je zařazen kontext doby a situace v Českých Budějovicích v době Jirsíkova episkopátu. Nejprve je v práci popsáno školství před příchodem Jirsíka do Českých Budějovic a kořeny myšlení Jana Valeriána Jirsíka. Pak následuje politická a kulturní situace a poměry v Českých Budějovicích před nástupem Jirsíka na biskupský stolec. Další kapitola se zabývá školstvím v době Jirsíkova episkopátu a na závěr jsou zmapovány činy, kterými se Jirsík zasadil o zkvalitnění výchovy a vzdělávání v Českých Budějovicích a samotné jeho myšlenky týkající se školství té doby, které byly otištěny především v Ordinariátních listech.
Pedagogické myšlení Jana Valeriána Jirsíka v letech 1826-1843
NOVOTNÁ, Radka
Diplomová práce se zabývá tématem pedagogického myšlení Jana Valeriána Jirsíka, a to v letech 1826-1843. Cílem práce je představení myšlenek a názorů Jana Valeriána Jirsíka, které jsou obsaženy v jeho tvorbě. Tyto názory a myšlenky jsou zařazeny do kontextu dobového myšlení. V práci je nejprve popsána doba, v které Jirsík žil, jaké ho obklopovalo duchovní prostředí a jak vypadalo v této době školství v habsburské monarchii. Poté jsou vypsány a komentovány ukázky Jirsíkových pedagogických názorů z díla Škola nedělní a z příspěvků v Časopise pro katolické duchovenstvo.
John Dewey: pedagogické dílo
ŠMAJCLOVÁ, Tereza
Práce se zaměřuje na vývoj a vliv pedagogického myšlení Johna Deweyho. Snaží se o objasnění proč, za jakých podmínek a jakým způsobem se Dewey snažil o vytvoření nových výchovných idejí. Následně se pokouší o jejich srovnání se současnými výchovnými tendencemi českého školství.
Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století
HANDŠUHOVÁ, Lenka
Práce se zabývá reakcemi na pragmatickou pedagogiku a filosofii v první polovině 20. století na území Československa. Mapuje vývoj a začleňování myšlenek do reformy školství. Dále se zabývá reakcemi jednotlivých významných českých pedagogů na pragmatickou pedagogiku. Na základě studia pedagogů této doby (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk) a srovnání jejich zaujetí a postojů k pragmatické pedagogice se práce snaţí ozřejmit celkový přístup k reformnímu školství na území tehdejšího Československa. Práce nehodnotí pragmatickou pedagogiku jako takovou, snaţí se zmapovat její vývoj a postoj k ní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.